Υπόθεση Πάτρας - Οι αντωνυμίες, τα "χέρια", το "πανάκι" και η επαλήθευση της Ανάλυσης

 Η Ανάλυση Λόγου είχε επισημάνει ήδη από την πρώτη κοινή συνέντευξη των δύο γονιών στον δημοσιογράφο κο Γιώργο Σόμπολο την σοβαρότητα της αναφοράς της Ρ.Πισπιρίγκου στο "πανάκι" στην περίπτωση του θανάτου της μικρής Ίριδας όπως και τις αναφορές στην πιπίλα και στην λέξη την "σκέπασα".

 Στην συνέχεια παρατηρήσαμε και στην δεύτερη συνέντευξη που του παραχώρησε η κατηγορούμενη από την φυλακή την αναφορά στο ίδιο πανάκι χωρίς να ρωτηθεί γι' αυτό.

Ας εξετάσουμε κι ένα ακόμα απόσπασμα από αυτή την δεύτερη συνέντευξη και τα ερωτήματα που προέκυψαν από αυτό:

 - Να πει εμένα της ίδιας δηλαδή ότι ναι Ρούλα το έχεις κάνει, έχω αυτή την απόδειξη. Δεν έχω εγώ απόδειξη καλά καλά στα χέρια μου.

- Παρατηρούμε την αλλαγή της γλώσσας:

    Αναφέρει τον εαυτό της ως μάνα των παιδιών του σε σχέση με το: είχε σκοτώσει

    Αναφέρει τον εαυτό της ως Ρούλα σε σχέση με το: το έχεις κάνει

Η δεύτερη σύνταξη είναι παθητική γλώσσα και ένδειξη υποτίμησης της σοβαρότητας της πράξης. Όταν χρησιμοποιεί το όνομα της δεν κατονομάζει την πράξη.

- Δηλώνει πως δεν έχει απόδειξη στα χέρια της. Η χρήση της έκφρασης «καλά καλά» αποδυναμώνει τον ισχυρισμό.

Μιλά διαρκώς για αποδείξεις που θα πρέπει να έχουν ή να βρουν οι άλλοι, χωρίς να έχει αρνηθεί την κατηγορία. Είναι πολύ πιθανό να έχει η ίδια τις αποδείξεις που χρειάζονται και να είναι σίγουρη πως δεν θα τις βρουν οι υπόλοιποι.

- στα χέρια μου: μιλά για απόδειξη στα χέρια της. Προκύπτει το ερώτημα: Πώς θα μπορούσε να έχει απόδειξη στα χέρια της;

Πέθαναν τα παιδιά στα χέρια της; Χρησιμοποίησε τα χέρια της για να προκαλέσει ασφυξία στα άλλα δύο παιδιά;

Η σπουδαιότητα των αντωνυμιών

Στην Ανάλυση Λόγου ξέρουμε πως οι αντωνυμίες δεν λένε ποτέ ψέματα. Κάθε ένας από εμάς εξασκείται στην χρήση τους από μικρή ηλικία και τις χρησιμοποιούμε αυτόματα και ενστικτωδώς. Αυτό είναι που τις καθιστά δείκτη ανεκτίμητης αξίας για την Ανάλυση.

Σε βίντεο που παρουσιάστηκε στην εκπομπή του Alpha, Tlive ακούσαμε την επικοινωνία της Ρ. Πισπιρίγκου με τους γιατρούς κατά την διάρκεια επεισοδίου της Τζωρτζίνας. Η απομαγνητοφώνηση της επικοινωνίας αυτής είναι η εξής:

Πισπιρίγκου: Έρχεστε λίγο…

Ιατρικό προσωπικό: Ναι.

Πισπιρίγκου: Ελάτε, ελάτε...

Ιατρικό προσωπικό: Μισό λεπτάκι.

Πισπιρίγκου: Λίγο γρήγορα παρακαλώ.

Ιατρικό προσωπικό: Τι έγινε;

Πισπιρίγκου: Κάνουμε το ίδιο και δεν μπορώ να φύγω, θέλω να το τραβήξω βίντεο. Κάνει το ίδιο. Αρχίζει και κάνει το ίδιο, κοιτάξτε, φωνάξτε, φωνάξτε το γιατρό γιατί μου είπαν να το βιντεοσκοπήσω. Ευχαριστώ.
 

Πισπιρίγκου: Σσσσσς

Ανάλυση

Υπάρχουν πολλά στοιχεία προς ανάλυση σε αυτό το τμήμα, ας περιοριστούμε όμως στην χρήση των αντωνυμιών. Η χρήση του πρώτου πληθυντικού προσώπου από την Ρ.Πισπιρίγκου είναι δείκτης πως συμμετέχει σε αυτό που συμβαίνει. Ο,τιδήποτε κι αν γίνεται, η μητέρα αποτελεί μέρος του αφού η αντωνυμία που χρησιμοποιεί δείχνει ενότητα με την Τζωρτζίνα. Στη συνέχεια αντιλαμβάνεται τι έχει πει και διορθώνει χρησιμοποιώντας τρίτο πρόσωπο. 

Ερώτημα που προκύπτει: Τι είναι αυτό που την ενώνει με την Τζωρτζίνα στο συκεκριμένο συμβάν; Τι είναι αυτό που κάνουν μαζί; Σε τι ακριβώς συμμετέχει και με ποιόν τρόπο;

 


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ

ΘΗΡΙΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΑΧΩΒΑ